Något som vi har saknat för att ta nästa steg är att föreningarna ska kunna komma in i en fysisk butik för att “klämma och känna” på produkter och kläder. Nu har vi de möjligheterna och det känns väldigt kul och spännande, säger Magnus Jopevi, vd och ägare på Innebandy24.
Bolaget meddelar samtidigt att man, som många andra, upplevde en mycket stark Black Friday i år. Bara på måndagen under Black Week skickades hela tio pallar med leveranser.
Försäljningen under veckan ökade med över 70 procent jämfört med samma period förra året, skriver företaget om Black Week.
Och för helåret ser man en omsättningsökning på 50 procent, vilket alltså borde betyda att Innebandy24 närmar sig 8 miljoner. Företaget räknar dock med ett negativt resultat på grund av de satsningar som gjorts. Bland annat har man anställt tre nya medarbetare.
Vi har gjort flera strategiska satsningar på både e-handel och vår fysiska butik i Bromma vilket jag skulle säga har bidragit till den starka utvecklingen. Förutom tillväxt i omsättning har vi också lyckats stärka våra marginaler genom optimerade inköp och effektivare verksamhet, säger Magnus Jopevi.