ANNONS

E-handlaren maxar lagret – med tio robotar: "Flexibla"

E-handlaren satsar på en automatiserad lagerlösning
Pressbild/Autostore

"Kan snabbt skala upp".

ANNONS

Den Malmöbaserade e-handelsdistributören Scandinavian Cosmetics säljer ledande nordiska skönhetsvarumärken. Nu effektiviserar företaget sitt lager med hjälp av automatiseringslösningen Autostore.

Skönhetsmärket Isadora är ett flaggskeppsvarumärke hos e-handlaren och det är just Isadora-produkterna som nu kräver en effektivare lagerhantering.

Den nya anläggningen bjuder på en så kallad ”Autostore-grid” med totalt 14 800 lådor, två portar och tio robotar.

Det gör oss flexibla genom att vi snabbt kan skala upp och möta våra kunders behov, samtidigt som vi utvecklar Scandinavian Cosmetics, kommenterar Niklas Lindblad, som är logistikchef på e-handlaren i Malmö.

Isadora är sedan ett år tillbaka inhyst i Scandinavian Cosmetics tredjepartslager, som driftas av S3 Supply. E-handlaren hade tidigare ett eget lager.

David Gustavsson
david@ehandel.se