E-handelsprofilen Nic Staeger med en bred erfarenhet inom e-handel skaffar nu ett nytt gig, detta vid sidan av sitt jobb som kommersiell chef på Elcykelpunkten och GreenBenefits. Innan dess ska han ha varit med och byggt upp e-handeln hos ICA, Apotek Hjärtat, Cervera och Nordiska Galleriet. Han har även skrivit en bok om e-handel, vid namn En djävel på e-handel, tillsammans med Arash Gilan.
LÄS ÄVEN: Cerveras e-handelschef byter bolag – och uppdrag: ”Sjukt kul”
Att Nic Staeger brinner för e-handel är alltså uppenbart och nu går han in som styrelseledamot i företaget Roswi. Ett kanske inte så välkänt bolag för alla men de omsätter runt 100 miljoner och är främst en leverantör till återförsäljare, inom kategorierna sport, friluftsliv och kök. De erbjuder dock en e-handel för registrerade kunder.
Och det är väl inte alltför långsökt att Roswi med Nics hjälp nu vill vässa sin digitala kompetens och tjänst till kunderna.
Vi är mycket nöjda med valet av Nic och värderar hans erfarenheter inom e-handel och den digitala försäljningen högt. Tillsammans ser vi fram emot att ta Roswi till nästa nivå, säger säger Roswis vd Christopher Carlander.
Nic Staeger verkar även laddad att ta sig an B2B-spåret.
Efter att ha varit på kundsidan länge så ser jag fram emot att fortsätta den utveckling som Roswi har, att vara den bästa leverantören för återförsäljare, allt från logistik, masterdata och e-handel, säger han i en kommentar.