Nu köper Zoo.se e-handelsuppstickaren Tinybudy. Affären är värd över 100 miljoner kronor, rapporterar Di Digital.
Efter köpet äger Zoo.se totalt 14 butiker i Sverige. Kedjan har också e-handelsförsäljning i stora delar av Europa, och totalt 300 anställda.
Zoo.se:s omsättning låg i fjol på 800 miljoner kronor och resultatet på -25 miljoner. Nu är målet att öka intäkterna med 800 miljoner i år. I november tog bolaget in 45 miljoner i en nyemission.
Varumärket får vara kvar
På den svenska markanden blir Zoo.se därmed den näst största aktören i sitt slag, efter den finskägda kedjan Arken Zoo.
Sedan starten har Tinybuddy vuxit snabbt och har i dag 25 anställda och en omsättning på 120 miljoner kronor, med försäljning i Sverige, Danmark och Tyskland. Företaget ska fortsatt drivas under eget varumärke från kontoret i Gävle.
Tinybuddy med deras digitala approach och entreprenöriella inställning är en perfekt match för oss och vi kommer fortsätta att bearbeta marknaden via två starka varumärken, säger Christer Åberg till sajten.