Framgången tillskrivs ett träffsäkert sortiment, effektiv marknadsföring, en ökad andel egna varumärken (nu över 50 procent) och en kraftigt minskad returgrad (ner till 24,8 procent), delvis tack vare den fysiska butiken och en medveten returstrategi. Nelly lyckades även säkra bättre lagerdjup på populära varor jämfört med förra året.
Effektivare marknadsföring bidrog till ökad trafik och bättre lönsamhet per order. Framåt satsar Nelly vidare på nya varumärkessamarbeten som Puma och Scholl, utveckling av butikskonceptet, och effektiviseringar som att flytta hem returhanteringen till Borås samt fortsatta IT-systembyten.
Jag vill avsluta med att som alltid uttrycka min djupa tacksamhet både till alla härliga kunder, nya som trogna, och till mina briljanta kollegor i Nelly-teamet, säger vd Helena Karlinder-Östlundh i en kommentar.
LÄS ÄVEN: Nelly mot SHEIN - nu möter de kinesiska jätten i rätten