E-handlaren och varumärket Xlash fyller tio år i år. Det firar man med en helt ny marknadsföringsstrategi. Hittills har man enbart fokuserat digitalt, men nu flyttar man för första gången ut i det fysiska rummet. Närmare bestämt på Stockholms gator och torg.
Med allt fler i rörelse utomhus efter restriktionerna, tar också uterummet mer plats i marknadsföringsstrategierna igen.
Den nya kampanjen heter "Best served chilled" och ska göra att bolaget når ut ännu bredare och får mer trafik till hemsidan.
Ökade kostnader för att förvärva nya kunder och den oförutsägbara direct-to-consumer har varit en utmaning under 2022. Vi är så exalterade över att testa nya medier och få kontakt med människor på nya sätt. Vi börjar med kampanjen "Best served chilled", vår första aktivering som en del av en ompositionering, säger Aimee Nord, chef för varumärke och marknadsföring på Xlash, i ett uttalande.
Den kommer dock inte enbart att synas offline. Kampanjen kommer även att rulla på sociala medier och andra digitala kanaler.
LÄS ÄVEN: Lyko skrotar succékampanjen - för att bli mer omtyckta