ANNONS

E-handlaren firade 10 år - slog 10 miljoner samma månad

Niklas Najafi Kristensen, grundare

"Online har ökat med över 150 procent".

ANNONS

E-handlaren och babymärket Najell fortsätter växa med rekordfart. Bolaget meddelar nu att man kommer att öka med 100 procent för helåret.

Detta innebär att företaget kommer att passera 50 miljoner kronor 2022, upp från fjolårets 26 miljoner. Och 10 av årets miljoner hämtade man in bara under november månad.

Vi är stolta över att både kunna fira 10 år som bolag i november, och samma månad nå över 10 miljoner i försäljning. Det är ett resultat av att vi har breddat vår produktlinje och fortsatt möta föräldrars behov, samtidigt som vi har lyckats med vår kommunikation. Vi ser idag att tillväxten är spridd över flera olika marknader och produkter, både online och i stort, säger Niklas Najafi Kristensen, grundare och vd för Najell.

"Självklarhet att investera online"

Totalt sålde bolaget för 10,2 miljoner under november. Och nu i början av december passade man på att lansera en helt ny sajt.

Målet är att fortsätta samma lönsamma tillväxttakt framåt, och som ett steg på vägen har vi lanserat en ny hemsida och ett flertal nya produktkategorier. Och mer komma skall, säger Niklas Najafi Kristensen till Ehandel.

Och e-handeln sägs vara mycket viktig för varumärket och för fortsatt tillväxt.

Under det senaste året har vår onlineförsäljning ökat med över 150 procent. Behovet och efterfrågan kommer bara öka framöver och det är en självklarhet för oss att investera i vår närvaro online, säger Niklas Najafi Kristensen.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se