Nätbutiken Chilli.se expanderar nu med en ny fysisk butik. Detta efter att företaget sett en ökad aktivitet i e-handeln från Kungsbacka-området.
Vi kan se ett tydligt intresse för Chilli och att onlineaktiviteten på chilli.se är stor i Kungsbacka-området, vilket gjorde valet enkelt när lokalen blev ledig, säger Tobias Höglind, Head of Retail på Chilli, i ett pressutskick.
Den nya butiken på 550 kvadratmeter, som blir företagets nionde, kommer alltså att hamna i Kungsbacka, närmare bestämt på Hede handelsområde. Öppning är idag, torsdag, klockan 10:00.
Det är en attraktiv handelsplats som vi länge varit intresserade av. Vi tror på ett koncept där vi kan vara en omni-aktör som erbjuder såväl smidig e-handel och snabba hemleveranser som inspirerande miljöer i fysiska butiker, säger Tobias Höglind.
Även om man är e-handlare i grunden så sägs den fysiska upplevelsen vara viktig för företaget.
Att kunna erbjuda våra kunder en fysisk butiksupplevelse är viktigt för oss. I våra butiker lägger vi extra stor vikt på den personliga servicen. Hos oss kan kunden inspireras, klämma och känna, samt få vägledning och hjälp att lägga en order direkt i butiken, säger Tobias Höglind, Head of Retail på Chilli.
Grannar till Chilli blir konkurrenter som Mio, Marbodal och Kungsängen.
En sund konkurrens som gynnar Chilli, skriver bolaget.