Det norska underklädesmärket Comfyballs gör succé, det rapporterar bland annat vår systersajt Ehandel.com. Under förra året lanserades varumärket Comfyballs även i Sverige, med sin tillhörande e-handel. Företaget stötte dock snabbt på patrull hos Reklamombudsmannen.
LÄS ÄVEN: Norsk e-handlare fälls av RO
PR-missen verkar inte ha satt stopp för försäljningen. Comfyballs meddelar nämligen att de sålde 202 000 enheter i fjol, vilket dock inkluderar alla marknader. Företaget är nu etablerat i Norge och Sverige, samt har återförsäljare i Danmark, Schweiz, Storbritannien och Nederländerna.
- Om vi fortsätter att göra högkvalitativa underkläder som våra kunder är nöjda med även på nya marknader, då kan vi driva detta i många år, säger grundaren Anders Selvig till norska DN.
Stort fokus på Sverige
Enligt Ehandel.com har Comfyballs nu också etablerat ett lager i Sverige, som är en marknad det norska företaget satsar stort på. Siktet är dock inte bara inställt på Sverige, utan ambitionerna är större än så.
- Om fem år kommer vi att vara väl etablerade i Europa och USA och vi kommer bara att sälja underläder. Underkläder är en enorm marknad. Alla använder ju det, säger Anders Selvig.