Ett stort antal privatpersoner ska ha anmält den modenischade e-handlaren Vera Helsingborg, till Konsumentverket.
E-handlaren anklagas för att sälja bluffprodukter. Nu ska även Klarna– efter att ett stort antal kunder vänt sig till betaljätten för att få tillbaka sina pengar från Vera – syna e-handlaren i sömmarna, rapporterar Di.
Vi kommer att se närmare på handlaren med detta i åtanke, säger Joel Hedin, pressansvarig på Klarna till sajten.
På Trustpilot har bolaget i snitt fått en etta i betyg. Så många som 97 procent av recensenterna ger e-handlaren detta bottenbetyg. Återkommande är att man är besviken på olika väskprodukter.
Köpte en väska som visade sig vara plast istället för skinn. Försökte komma i kontakt med företaget som då hänvisade mig till Klarna. Men de kunde inte hjälpa mig. Så jag bet ihop och betalade, skriver en Vera-kund.
En annan kund skriver att företaget sysslar med falsk marknadsföring. Och en återkommande kritik är att de just säger sig sälja väskor tillverkade i vego-läder, men som sedan visar sig vara tillverkade i plast.
Har kontaktat företaget och vill reklamera varan eftersom den är felaktig och inte motsvarar produktinformationen som anges på deras hemsida. Flera påminnelser har skickats men företaget vill inte betala tillbaka köpesumman. Ett helt oseriöst företag, som inte har på marknaden att göra. Jag råder alla att helt bojkotta företaget, de förstör för andra seriösa företag och marknaden behöver rensas från dessa bluffmakare, skriver en annan användare.
När Ehandel surfar runt på sajten så noterar vi genast att kontaktsidan inte kan nås. Och det är svårt att komma i kontakt med företaget är också en återkommande kritik bland Trustpilot-användarna.
E-handel söker e-handlaren Vera Helsingborg.