Daniel Zeitoun, VD på Rabble, säger följande om det nya tillskottet av e-handlare:
– Tidigare har vi erbjudit platsspecifika erbjudanden, efter önskemål från våra användare och företagspartners öppnar vi nu även upp möjligheten för e-handlare att synas i Rabble.
En av de första nätbutikerna att hoppa på geopositionerings-tjänsten är Sportamore. Joakim Friedman som är marknadschef på Sportamore har följande kommentar:
– Allt mer informationssökning sker via mobilen, så när vi blev tillfrågade såg vi det som en spännande möjlighet att synas i Rabble.
Tydligen har gensvaret ifrån e-handlare varit god och Rabble säger sig ha ett stort antal näterbjudanden som står på kö. Några andra nätbutiker som är med ifrån start är Lensway, Eurofloris och LoveFilm.
Vad pressmeddelandet inte förtäljer är dock när dessa erbjudanden ifrån e-handlare poppar upp i Rabble. Vid Voddlers kampanj visades deras erbjudande i närheten av videobutiker. Vi skulle gissa att LoveFilm vill visa sina kuponger på samma sätt. Frågan är dock när t.ex. Sportamores kupong dyker upp i mobilen, kan det kanske vara i närheten av sportbutiker? I så fall är det en intressant exponering för e-handlare.
Rabble skall närma sig en kvarts miljon användare efter två år på marknaden. Förra året skall användarantalet ha vuxit ordentligt och företaget vann då flera priser.
Uppdatering:
Daniel Zeitoun på Rabbler meddelar att nätbutikernas kuponger ligger under en egen flik "webberbjudanden" och går att hämta ut oavsett position. Rabble kan dock välja att pusha ut dessa geografiskt till exempelvis personer som varit i Åre under vintern.