ANNONS

E-handlare tar sina första steg med fokus på prenumerationer

E-handlare tar sina första steg med fokus på prenumerationer
Grundaren Kim Thurow

Satsar på bebiskunder.

ANNONS

Babyswopbox.se startades för några veckor sedan av Kim Thurow. Idén, som blev början på något nytt, kom till när hon själv blev mamma. Det var inte lätt att kombinera hållbarhetstänket med en bebis som växer ur sina kläder från vecka till vecka, berättar hon. 

Tradera, Sellpy och Blocket var några av de alternativ som Kim kunde hitta, men det var för bökigt att hålla på att beställa ett plagg i taget. Därför bestämde hon sig för att ta saken i egna händer, och göra något helt nytt. Hon startade en prenumerationstjänst för secondhand-babykläder.

"Ge vidare det man lärt sig"

Babyswopbox skickar en låda med kläder till föräldrar som signar upp, och när barnet vuxit ur kläderna i boxen skickas lådan vidare till nästa kund. Samtidigt skickas en låda med större storlekar hem till de första föräldrarna, och så är tanken att loppet ska fortsätta. 

Men förutom miljöfokuset som hela idén cirkulerar kring, vill Kim även underlätta för nyblivna föräldrar. Detta ska hon göra genom ett babymagasin med egna tips, trix och råd samt en "brev-vana" för dem som prenumerar på boxarna: 

- I varje box ska föräldern få lämna en kommentar till nästa person, om vad de har lärt sig under den tiden de har haft boxen. Det blir ändå ungefär en månad per box, och från att en bebis exempelvis är en månad tills att den är två - händer mycket i utvecklingen och föräldrar lär sig många olika saker hela tiden. Så då kan man skriva vad man har lärt sig under den perioden, vad man kan ge vidare, säger Kim Thurow till Ehandel.se.

70 kunder i månaden

Ehandel.se fick chansen till att intervjua Kim Thurow på Emeet i Helsingborg. Nedan finns intervjun med babyswopboxs grundare, samt några tips och insikter från Kim till andra e-handlare som är i början av sin resa.

I intervjun berättar grundaren om att målet för i år är att nå 70 kunder i månaden. Hon tar även upp sin marknadsföringsstrategi där hon fick tänka om lite, och avslöjar vilka kanaler hon kommer att fokusera på. Kim berättar även om att hennes tidigare mål var att anställa sin första medarbetare, men att hon nu har fått nya insikter och hittat ett annat alternativ. 

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap