ANNONS

E-handlare spelar in dramaserie på Instagram och YouTube

Anitha Clemence, ny marknadschef på KidsBrandStore

Casting via Instagram och Tiktok.

ANNONS

E-handelsföretaget KidsBrandStore gör sin största varumärkessatsning någonsin. Företaget ska spela in en dramaserie för ungdomar som ska visas på KidsBrandStores Instagram och Youtube.

Till serien behöver man 11 ungdomar. Första castingen pågår via Instagram och Tiktok och de som går vidare kommer att få en slutaudition i Stockholm i slutet av maj.

Den som står bakom projektet är modebolagets nytillträdde marknadschef Anitha Clemence. Hon har en hel del erfarenhet av att skapa digitala koncept. Anitha har bland annat programlett en egen talkshow på Aftonbladet TV samt varit social kreatör på mediebyrån Starcom.

Vi gör detta för att vet vi att generation Z är och verkar på dessa plattformar och därför är det också vår viktigaste kommunikationskanal, säger Anitha Cleménce i ett pressmeddelande.

Att vi har det interaktiva momentet med tittarna kommer att bidra till ett högt engagemang och seriens karaktärer ska spegla reella problem ungdomar idag brottas med.

Skådespelarna kommer att bära kläder från KidsBrandStore och i slutet av varje avsnitt presenteras kläderna som ingår i veckans kampanj. Tittarna kommer även att få möjlighet att styra nästa avsnitt genom en omröstning på Instagram.

Serien har premiär i juni.

Izabella Borowska
izabella@ehandel.se