E-handlare plus influencers är lika med sant. Åtminstone om man ska döma av den senaste trenden som går ut på att e-handlare inte bara låter influencers visa upp företagets produkter, utan också delta i produktionen.
LÄS ÄVEN: Nu släpper e-handlarna in influencers i produktionen
Den senaste e-handlaren att hoppa på det populära produktions- och marknadsföringsupplägget är NordicFeel, som nu inleder ett samarbete med influencern och TV-profilen Bianca Ingrosso. Enligt ett pressmeddelande har Ingrosso utsetts till NordicFeels ambassadör 2018.
"Kommer att inspirera kunder och följare"
Det innebär att hon bland annat ska släppa en parfym som hon och “en fransk parfymmakare” har tagit fram tillsammans med NordicFeel.
- Vi är väldigt stolta över att få göra vårt första parfymsamarbete tillsammans med Bianca. För oss är det viktigt att skapa ett samarbete som speglar Biancas intresse för skönhet men som även genomsyrar NordicFeels största produktgrupp - doft. Vi är övertygade om att Biancas härliga personlighet och passion för parfym kommer att inspirera våra kunder och följare, säger Annie Mourad, försäljnings- och marknadschef på NordicFeel, i en kommentar.
Parfymen, som har fått namnet Lei, kommer endast att säljas på NordicFeel. Startskottet för försäljningen går den 15 maj, men det ska gå att förboka parfymen från och med den 8 maj.