ANNONS

E-handlare inom B2B landar samarbete med miljardbolag

E-handlare inom B2B landar samarbete med miljardbolag
Hornbach tar in ny B2B-aktör till varuhusen och e-handeln

"Utseende och image spelar stor roll".

ANNONS

Efter att ha etablerat sig inom B2C-segmentet bestämde sig duon bakom DePalma Workwear, Jonas Skommevik och Thomas Flinn, att ge sig ut på marknaden för B2B. Planen var att sälja arbetskäder till den nya generationens hantverkare.

LÄS ÄVEN: Deras e-handel ska skaka om B2B-branschen för arbetskläder

"Roligt att kunna presentera något extra"

Nu kommer DePalma Workwear med en storartad uppdatering om sin B2B-satsning. Företaget har inlett ett samarbete med Hornbach, som i korthet går ut på att byggjätten ska börja sälja DePalmas kläder.

- DePalmas fokus på designmedvetna hantverkare och gör-det-självare med höga anspråk är något som passar väl in i vår strategi. Vi har idag en hög andel proffskunder i segmentet och erbjuder i vissa varuhus även tryck av arbetskläder och det är därför roligt att kunna presentera något extra för våra trogna kunder, säger Sebastian Ziegler, som arbetar med inköp för Hornbach Sverige, i ett pressmeddelande från DePalma Workwear.

Av pressmeddelandet att döma har Hornbach i DePalma Workwear sett ett sätt att nå ut till en yngre målgrupp.

- Utseende och image spelar idag lika stor, om inte en större roll som funktion för arbetskläder och DePalmas plagg passar lika bra på fritiden som på byggarbetsplatsen. Trendiga färger, snygg passform och hög kvalitet i kombination av ett kaxigt, nytt varumärke är anledningar till att vi väljer att ta in DePalma Workwear.

Bygger flaggskeppsbutik i Göteborg

Samarbetet mellan aktörerna innebär att DePalma Workwears kollektion kommer att säljas i Hornbachs sex svenska varuhus samt i byggföretagets e-handel.

- Vi får också bygga en ”Flag-Ship Store”-lösning hos Hornbach i Göteborg efter sommaren. Där kommer vi att kunna visa upp hela ”DePalma-upplevelsen”. Genom detta samarbete får vi ytterligare möjligheter att nå ut till vår allt större och bredare kundgrupp, som återfinns hos såväl professionella hantverkare som den klassiska hemmafixaren, säger Jonas Skommevik, vd för DePalma Workwear.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap