Den största skillnaden bland de 2 071 tillfrågade finns i ålderskategorin 34-44 år. Här är skillnaden 85 procent mot 78 procent, med fördel för e-handeln.
Undersökningen är utförd av marknadsundersökningsföretaget Tealeaf som ägs av IBM och anses trovärdiga i branschen. Trots det så kanske man ändå bör ta studien med en nypa salt.
Undersökningen är nämligen genomförd på nätet, men enligt Tealeaf själva ska man ha försökt konstruera studien på ett sådant sätt att resultatet inte ska bli partiskt.
Undersökningen visar också hur konsumenterna föredrar att undersöka en produkt eller tjänst. När det gäller detaljhandeln säger 75 procent att de besöker fysiska butiker för att undersöka en produkt medan endast en femtedel tar sig till resebyrån när de planerar sin semester. I jämförelse svarar 90 procent att de använder sig av sin dator för att hitta resan de söker.
Undersöker på mobilen och handlar i butik
Mobilen har som vi tidigare nämnt blivit allt viktigare i Storbritannien inom e-handeln. Men än så länge används den mobila webben i störst utsträckning för att få mer fakta kring en produkt eller tjänst.
En fjärdedel av de tillfrågade använder sin smartphone för att undersöka en produkt eller tjänst och 12 procent har någon gång handlat från sin smartphone. Här är skillnaden störst i ålderskategorin 25-34 där 29 procent gjort ett inköp via sin mobil, följt av 18-24 åringar på 19 procent.
Efter att ha undersökt en produkt på sin smartphone säger 38 procent att de sedan slutfört köpet i en butik jämfört med 25 procent som avslutade köpet på sin smartphone.
Vill ni veta mer om undersökningen och se lite fler siffror kan ni kolla på den här sidan. Det har även gjorts en liknande undersökning bland de amerikanska konsumenterna som ni kan ta del av.
Källa: Econsultancy