ANNONS

E-handelstjänsterna går varma hos Episerver

E-handelstjänsterna går varma hos Episerver
ANNONS

Det stora svenska programvaruföretaget Episerver rapporterar en stark tillväxt i försäljningen. Allting moln-relaterat är förstås hett inom mjukvarubranschen men Episerver, som nyligen slog ihop webbpublicering med e-handel, rapporterar även stark tillväxt bland e-handelstjänsterna.

Försäljningen av molnbaserade lösningar skall ha ökat med 117 procent under 2013. E-handelslösningarna skall samtidigt genererat en respektabel ökning på 55 procent.

Episerver som nyligen lanserade version 7.5 av sin plattform, där man integrerar näthandel och publicering, skall även skaffat sig en e-handelssökmotor i företaget Euroling. Ett sökföretag som Episerver förvärvade under 2013.

Målet för Episerver sägs vara att erbjuda en ”one-stop shop” till de som söker skalbara digitala lösningar inom marknadsföring och e-handel.

– 2013 var ett bra år för Episerver och 2014 är på väg att bli – minst – lika spännande. Med den senaste utvecklingen av vår plattform, en stark förståelse för vad våra kunder behöver samt en rad nya starka kundvarumärken – bland annat Vagabond, SEB, Tele2 och Vattenfall – har vi alla förutsättningar för att fortsätta öka marknadsandelen i Sverige, säger Jan-Olof Jakobsson, försäljningschef Sverige på Episerver i Sverige.

 

Källa: Press

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se