ANNONS

E-handelstjänst säljer vad som helst, när som helst

E-handelstjänst säljer vad som helst, när som helst

Vill du boka en resa, köpa nya kalsonger, hitta en frisör till din pudel eller sälja bilen. Nu kan du få hjälp med det mesta via en och samma e-handelstjänst. Djenee.com är en ny svensk e-handelstjänst som ämnar att sälja allt mellan himmel och jord.

ANNONS

För några veckor sedan skrev vi om Magic. En kanske inte rakt igenom magisk SMS-tjänst som ämnar att göra e-handlandet och beställandet av andra nättjänster lika lätt som att skicka ett SMS. Nu får den amerikanska tjänsten en utmanare i svenska Djenee.com.

En e-handelstjänst där man i stort sett ska kunna önska sig vad som helst, när som helst, var som helst.

– Djenee är en personlig conciergetjänst där du kan önska vad du vill, när som helst och få det dit du vill. Kravet är att det måste vara lagligt och du måste kunna betala för det, säger Pär Helgosson, vd för kundtjänstbolaget The Service Corporation som står bakom den nya tjänsten.

Låna en lemur

Tidigare i veckan lanserades en testversion av tjänsten och de kommande två veckorna kommer den att vara tillgänglig mellan klockan 8 och midnatt. Efter det ska det gå att höra av sig när som helst och få hjälp med allehanda ting.

Det är alltså inte bara för att e-handla som folk använder sig Djenee. Det kan vara allt från att buda saker till att utföra tjänster.

– Någon ville att vi skulle sälja deras bil, en annan ville ha hjälp med att städa ut garaget, en person ville låna en lemur till en fest, någon ville få en resa bokad, säger Pär Helgosson.

Internationell satsning

Det hela funkar som så att man via sajten skriver in sin önskan, namn, e-post och mobilnummer. Inom 20 minuter får man ett prisförslag att ta ställning till och betalningen sker via Stripe eller Swish. Sedan är det bara att luta sig tillbaka.

Inom kort planerar man även att lansera en app för Android och iPhone. Enligt Helgosson handlar tjänsten om att hjälpa folk som inte har tid att sitta och söka i mobilen. Helt enkelt nästa steg i utvecklingen, efter sök, och målsättningarna är höga.

– Vi bygger upp en unik förmåga med en egen global databas. Till att börja med är vi tio personer som tar emot förfrågningar i Sverige. Men ambitionen är att finnas i ett halvt dussin länder om ett år, säger Pär Helgosson.

 

Källa: Dagens Industri

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se