En global satsning. Så såg målet ut när skönhetsmärket Verso Skincare tidigare i år tog in 30 miljoner från investmentbolaget eEquity. Nu går man från ord till handling och meddelar att en global flaggskeppsbutik är på gång för lansering. Till sin hjälp har företaget leverantörerna Grebban och Centra, som nyligen också tog fram en e-handelslösning till Craft Sportswear.
LÄS ÄVEN: Svenska sportmärket gör om rubbet - lanserar global e-handel
Av allt att döma är det alltså ett liknande projekt som Verso nu står inför. Företaget kommer enligt ett pressmeddelande inleda sin digitala expansionsstrategi med anpassade sajter för USA, Europa, Tyskland och Sverige. Under hösten väntar riktade satsningar i bland annat Asien.
Vi vill vara ett digital first-hudvårdsmärke och med de nya sajterna, hjälp från våra partners Grebban och Centra, samt ett förstärkt team internt har vi förberett oss för en spännande digital resa globalt inom såväl B2B som B2C. Vi är måna om att finnas tillgängliga för de som vill köpa våra produkter där det passar dem bäst. Våra duktiga återförsäljare, såväl i fysiska butiker som online, gör ett jättefint jobb med det idag och vi ser denna satsning från vår sida som ett bra komplement och stöd för den redan existerande försäljningen, säger Lars Fredriksson, vd och grundare av Verso Skincare, i en kommentar.
Den nya sajten gick egentligen live innan sommaren men nu går man ut och berättar om ambitionerna.
Verso Skincare ligger i hudvårdsforskningens framkant och nu ska vi se till att de ligger i den digitala handelns absoluta framkant. Den nya sajten är verkligen ett praktexempel på en state of the art, best of breed-sajt, där vi handplockat den bästa tekniken och designat en kundupplevelse för Versos globala ambitioner. Verso har alla förutsättningar för att bli ett riktigt stort globalt varumärke, säger Anton Johansson, vd på Grebban.