Rörelseresultatet ökar dock med hela 135 procent och landar på 43,9 miljoner kronor. På sista raden har man kvar 34,8 miljoner kronor.
Försäljningstillväxten har trots utmanande marknadsförutsättningar varit mycket stark och över förväntan, skriver man i en kommentar till årsredovisningen.
B2B ökar starkt
Den främsta kanalen ska fortsatt vara direkt till konsument men man noterar också att B2B-försäljningen ökar starkt.
USA och Storbritannien fortsätter att utgöra en betydande del av omsättningen och tillväxten. Även övriga Europa har uppvisat mycket god tillväxt.
Under förra året så öppnade Nordic Knots även sin första fysiska butik på Birger Jarlsgatan i Stockholm.
I september genomfördes ett byte av bolagets e-handelsplattform och i anslutning till detta lanserades en ny hemsida.
Nordic Knots meddelar även att man under året gjort flera rekryteringar för att stärka organisationen och möjliggöra “fortsatt hög expansionstakt".
E-handelsföretaget grundades 2016 av Liza Laserow Berglund, Fabian Berglund och Felix Berglund.