ANNONS

E-handelsraketen fortsätter uppåt - slår 10 miljoner och dubblar resultatet

Casablanca på 1940-talet (Foto: Casatlantic.com)
"Tack vare släpp av nya kollektioner".

Den snabbväxande e-handlaren och modemärket Casatlantic fortsätter att visa upp starka siffror. Företaget startades av Nathaniel Asseraf som inspirerats av sin farfar Elie Asserafs modeval under hans ungdomstid i Casablanca, Marocko.

När han växte upp på 1940-talet under den starka närvaron av globala militära styrkor, som amerikanerna och fransmännen, utvecklade han ett intresse för skräddarsydda uniformer och militära kläder. Kläder han hade sett i amerikanska filmer med Clark Gable, Humphrey Bogart och Errol Flynn för att nämna några, sågs nu dagligen på Casablancas gator, skriver Nathaniel Asseraf.

Nu säljer Nathaniel modeplagg, bland annat byxor, inspirerade från denna tidsepok och tillverkningen ska även ske i nordafrika. Utöver Casatlantic så driver han även vintagebutiken Broadway & Sons.

Förra året så hamnade Casatlantic på plats 74 bland Årets e-handelsraketer och nu kan vi avslöja att tillväxten har fortsatt.

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se