E-handelsföretaget Desenio, som säljer posters och tillbehör på nätet, har gjort en stark resa sedan starten för ett par år sedan. Bolaget har ökat sin omsättning kraftigt för varje år som gått, och dessutom vuxit med lönsamhet.
LÄS ÄVEN: Desenios braksuccé: Från 99 till 237 miljoner på ett år
Nu har företagets siffror för 2018 offentliggjorts, och det är ännu ett succéår som visas upp. Under 2018 växte Desenio med nära 80 procent, vilket innebär att bolagets omsättning nu är uppe i drygt 425 miljoner kronor.
Samtidigt växte resultatet med 67 procent till 122 miljoner kronor.
Nya marknader bidrog till positivt resultat
Som Ehandel tidigare har berättat har Desenio satsat stort på att etablera sig på nya marknader, och under 2018 lanserade företaget lokala sajter i bland annat Österrike, Schweiz, Belgien och Australien.
Nya marknader i kombination med fortsatt god tillväxt på befintliga marknader har bidragit till ett positivt resultat, skriver företaget i sin årsredovisning.
LÄS ÄVEN: Desenio storsatsar inför julen - fyra nya sajter i ett svep
Var Desenio landar för 2019 återstår förstås att se, men företaget har gott hopp om ännu ett starkt år.
Bolaget förväntas under 2019 fortsätta med god tillväxt, dels på befintliga marknader men även i kombination med att öppna lokala webbutiker i fler länder.
MISSA INTE: Exklusivt: Desenios VD Fredrik Palm kommenterar de nya siffrorna