Göteborgsföretaget Wipcore har över 20 år i e-handelsbranschen bakom sig och driver bland annat e-handelsplattformen Enova. Nu väljer man att starta upp en ny verksamhet vid namn Mardi Gras Digital. Förändringen ska komma efter att marknaden allt mer söker efter bredare lösningar.
Marknaden efterfrågar mer av oss idag. Därför har vi valt att starta en fristående digitalbyrå som hjälper kunden med hela affären, säger Martin Myhrman, vd på Mardi Gras Digital, i ett pressmeddelande.
LÄS ÄVEN: Wipcore delas i två
Detta är inte första gången Wipcore plockar ut konsultverksamheten. Redan 2009 knopade man av Wipcore Consulting som fick namnet Brightstep, som sedan såldes till Accenture. Då handlade det dock främst om att konsulterna skulle vara plattformsoberoende.
“Marknaden är mogen”
Mardi Gras består av ett 20-tal anställda som kommer att erbjuda en bred portfölj av digitala tjänster. De ska ta hand om allt ifrån teknik till innehåll och design.
Det känns riktigt kul att äntligen erbjuda en helhet som bygger på kundens behov. Vi ser att marknaden är mogen för ett bredare digitalt grepp, säger Martin Myhrman.