Reclaimit, som ska lösa e-handlarnas returer, får nu en ny ledare. E-handelsleverantören meddelar idag att man stulit Wilhelm Hamilton från Klarna. Wilhelm, som har var globalt ansvarig för rese-vertikalen hos Klarna, tar nu över som vd för Reclaimit.
Reclaimits medgrundare, och avgående vd, Håkan Johansson kvarstår som delägare och går nu in som bolagets styrelseordförande.
Då vi nu växlar upp bolagets tillväxttakt är det ett naturligt steg att anställa en ny vd med uttalat fokus på internationalisering, fler kunder, partnerskap och att fortsätta utveckla marknadens bästa produkt, säger Håkan Johansson.
Planen är att bygga Europas ledande retur- och reklamationssystem.
Jag känner mig entusiastisk och ödmjuk över förtroendet att få leda Reclaimit in i en ny tillväxtfas. Detaljhandeln står inför en utmanade situation, där den traditionella fysiska handeln måste öka effektiviteten och e-handelskanalen måste adressera ökande returkostnader. Samtidigt vill man förbättra kundupplevelsen för att få fler lojala, återkommande och lönsamma kunder, säger Wilhelm Hamilton, tillträdande vd, och tillägger:
Reclaimit har, med sin långa erfarenhet av att skapa lönsam och kundvänlig retur- och reklamationshantering, nycklarna för att lösa dessa utmaningar. Det kommer att vara en förutsättning för ökad lönsamhet i såväl e-handel som fysiska kanaler.
Reclaimit har kunder som iDeal of Sweden, Coolstuff, Kitchentime, Netonnet, Skånska Byggvaror, Power och Sodastream.