ANNONS

E-handelsleveranser sena när H&M bygger om lagret

E-handelsleveranser sena när H&M bygger om lagret
H&M:s ombyggnad på centrallagret har skapat problem för e-handeln

Kunderna rasar på Facebook.

ANNONS

H&M håller för närvarande på med en ganska omfattande ombyggnation av sitt svenska lager. Det arbetet ska dock ha gett oönskade effekter i form av försenade e-handelsleveranser till kunder som beställt kläder i företagets nätbutik.

"Visar hur lite de bryr sig"

Förseningarna ska i sin tur ha lett till att arga kunder börjat kommentera saken öppet på H&M:s Facebooksida.

- Hur länge ska man vänta på en beställning? Jag beställde två produkter den 26 mars och det står fortfarande "pågår" när jag loggar in. Jag jobbar själv i e-handelsbranschen och vi har next day delivery, skriver en kund exempelvis. 

- Nu har det gått 14 dagar sen min beställning och inga varor är skickade. Det går inte heller få svar på när ni kan skicka. Jag har försökt avbeställa men nu kommer jag att åberopa distansavtalslagen för att häva mitt köp. H&M verkar minst av allt intresserade av att ge något annat än standardsvar på frågor. Ett exempel på hur lite de egentligen bryr sig om kunderna just nu. Så jag rekommenderar att inte beställa online för de kunder som vill ha en vårgarderob, skriver en annan. 

Vill bli snabbare i framtiden 

Från H&M:s sida erkänner man att företaget just nu dras med leveransförseningar, men menar att man förhoppningsvis snart kan få rätsida på detta.

- Anledningen till att vi just nu har längre leveranstider än vanligt är att vi befinner oss i slutfasen av en ombyggnation av vårt lager, med syftet att framöver kunna bli snabbare i våra leveranser än vi var innan vi byggde om. Då ombyggnationen inneburit en stor omställning så har vi dock ännu inte kommit upp i vårt önskade leveranstempo. Vi hoppas under tiden på våra kunders förståelse, och beklagar det besvär som uppstått, skriver Amanda Larsson vid H&M:s presstjänst till Ehandel.se.

Michell Grönlund