ANNONS

E-handelslager tog in DJ för att lösa Black Friday-ruschen

"Det bästa vi vet".

ANNONS

Det finns e-handelsleverantörer som går in för Black Friday och så finns det e-handelsleverantörer som går all-in för rea-högtiden. TPL-aktören Dream Logistics får nog sägas tillhöra den senare gruppen.

Häromveckan kunde vi meddela att företagets vd Jonas Ahlgren hade städat bort alla fasta möten i kalendern och tillfälligt lämna rollen som vd. Istället hade han tagit på sig en helt ny roll inom bolaget, nämligen den som "Commander in Chief of the Black Friday Army".

LÄS ÄVEN: VD:n sadlar om - blir "Commander in Chief of the Black Friday Army"

Då kunde vi också berätta att Dream Logistics räknade med att få hantera 800 000 beställningar under perioden 15 november till och med 1 december. För att klara av det behöver man förstås ladda upp på flera sätt, och i dag kan vi avslöja att företaget har tagit in en DJ på sitt lager.

Black Friday är det bästa vi vet. Vi har varit igång med Black Friday-kampanjer sedan 15: november så nu är det dags att börja öka. Vad passar bättre än DJ och pizza? frågar Jonas Ahlgren retoriskt.

Just nu ligger Dream Logistics på ett orderflöde på ungefär 5 000 order i timmen.

Vår bedömning är att det kommer att öka och peaka runt 20.00, säger Jonas Ahlgren.

LÄS ÄVEN: Dream Logistics slog 100 miljoner - med bred marginal

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se