E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"

E-handelskonferensen NXT: "Kommer bli störst i Norden"
Benjamin Gundgaard, Pingis Hadenius & Isabella Löwengrip, Mogens Møller och Silje Landevåg

GÃ¥r av stapeln i Oslo den 4 juni.

Den som har följt Ehandel.se under de senaste åren är förstås bekant med eventet Emeet, som på senare tid expanderat rejält i Norden. Utöver att utökas till flera svenska städer har konceptet även tagit klivet utomlands.

Men i år är det dags för en stor nyhet på eventfronten hos Ehandel.se. I juni arrangerar vi nämligen för första gången e-handelskonferensen NXT, eller NXT Nordic som den egentligen heter, i Oslo. Eventet togs över i samband med att Ehandel.se under förra året köpte vår norska systersajt Ehandel.com.

- Vi är väldigt stolta över att få arrangera NXT Nordic i Oslo den 4 juni. När vi tog över eventet var vårt mål att utveckla NXT Nordic till det ledande eventet för e-handel i Norden. Det känns mycket spännande att vi nu får möjlighet att genomföra det på Spektrum som är en fantastisk arena, säger Johan Svensson, vd på Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: Ehandel.se blir Nordens mötesplats - köper Ehandel.com

Fullt fokus på framtiden

Den som är van vid den intima och spontana stämning som blivit Emeets kännetecken, kan se fram emot något betydligt mer storslaget i Oslo. Eventets agenda består av en rad profilerade talare som ska dela med sig av sina kunskaper inom specifika e-handelsområden.

- Vi har en agenda där 80 procent av konceptet sker på samma scen där alla är samlade, och vi har en röd tråd som genomsyrar allt under dagen. I år exempelvis är temat Future, berättar Sanna Thurdin, eventchef på Ehandel.se.

På vilket sätt blir det annorlunda nu när vi har tagit över?

- Man kan säga att vi har tagit NXT och allt som det innebär och uppgraderat det. Ett tydligt exempel på det är väl att vi väljer att lägga NXT på Oslo Spektrum i år. Vi satsar också hårt på ett mässområde som levererar högsta kvalitet. Dessutom lovar vi att ge deltagarna det där extra som ibland saknas.

Ska såga traditionell marknadsföring 

Årets program har inte avslöjats i detalj, men bland talarna finns som exempel Nancy Rademaker, som kommer att prata om det toppaktuella ämnet customer experience, och e-handelsduon Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius, som har utlovat att "sågning" av den traditionella marknadsavdelningen.

- NXT:s röda tråd är "the future of retail" vilket kommer att genomsyra allt. Alla keynote speakers kommer också att ta en del av sin tid till att prata om just det temat kopplat till sitt expertområde, säger Sanna Thurdin.

Varför ska man se till att inte missa det här?

- Jag vill säga att NXT kommer att bli Nordens största e-handelsevent och det utan att vi för den sakens skull behöver tumma på kvaliteten och förståelsen för vad deltagarna faktiskt vill ha. För mig är det utan tvekan absolut viktigast att NXT är ett event där deltagarna får ut något av dagen som vi alla kan bygga vidare på.

Johanna Allhorn
johanna@ehandel.se