ANNONS

E-handelskoncernen tappar: "Otroligt nöjda"

Magnus Skoglund är vd på Online Brands
Online Brands/Ehandel

Svarta siffror trots tuffa tider.

ANNONS

Börsnoterade koncernen Online Brands äger e-handelsbolag såsom Trendcarpet, Hatshop, Kitchenlab, Bread & Boxers och Nordic Kidswear.

Nu har man släppt siffrorna för sitt tredje kvartal och omsättningen sjönk till 75,1 miljoner kronor, jämfört med 78,7 miljoner under motsvarande kvartal i fjol.

Rörelseresultatet, EBIT, tickade in på 200 000 kronor, mot 3,6 miljoner i fjol. Men vd:n Magnus Skoglund är ändå nöjd med de svarta siffrorna.

Vi är otroligt nöjda att vi under Q3 fortsätter att leverera på vår strategi i att öka vår egen e-handel, bland annat genom nya länder, samtidigt som vårt effektiviserings- och omställningsprogram ger resultat, konstaterar han.

Koncernens största bolag Trendcarpet, som säljer mattor, uppges ha effektiviserats med ett nytt lager. Det näst största bolaget i portföljen, Kitchenlab, har samtidigt investerat i sin försäljningsplattform.

Vi är väl positionerade efter de insatser som vi har genomfört under årets nio första månader för att möta vår högsäsong i Q4. Vårt fokus på kostnadseffektivitet ger resultat och vi följer vår plan för att öka lönsam tillväxt. Det är med optimism och stark tilltro till vår strategi som vi nu går in i den viktigaste försäljningsperioden under året, avslutar vd:n.

David Gustavsson
david@ehandel.se