Den kinesiska e-handelsjätten JD.com publicerar nu nya siffror för andra kvartalet i år. Sajten grundades 1998 och är i dag en av de största onlinemarknadsplatserna i Kina. De har sedan tidigare teamat upp med den amerikanska kedjan Walmart, som är delägare i företaget.
För andra kvartalet i år omsatte JD.com 21,9 miljarder dollar. Det var en ökning med 22,9 procent, jämfört med samma period för 2018. Samtidigt levererade e-handlaren ett nettoresultat på drygt 90 miljoner dollar, vilket kan jämföras med en förlust samma period förra året.
JD:s starka prestation för det andra kvartalet visar motståndskraften i vår affärsmodell i en mycket konkurrenskraftig bransch, säger Richard Liu, vd på JD.com.
Sist vi skrev om e-handelsjätten kunde vi berätta att de skulle satsa på färskvaror och hade investerat i ett eget växthus.
LÄS ÄVEN: JD.com ska odla färskvaror och sälja online
Internationella samarbeten
Sedan april i år ska 20 stycken internationella modemärken ha börjat sälja via JD.com:s marknadsplats. Bland andra det italienska klädmärket Prada, det franska märket Sandro och brittiska Mulberry. Enligt rapporten satsar JD.com också mycket på att skräddarsy produkter efter konsumenterna - detta med hjälp av den datainsamling som görs om deras kunder. Senast ska de ha samarbetat med matvaruproducenten Nestlé.