Alibaba meddelade häromdagen sina siffror för räkenskapsårets sista kvartal, som slutar den 31 mars. Omsättningen steg med 9 procent, till runt 300 miljarder kronor, vilket ska vara den sämsta kvartalstillväxten sedan 2014.
Företaget förlorade samtidigt nära 24 miljarder kronor. För helåret så sjönk vinsten med 59 procent.
Alibaba levererade på målet att betjäna en miljard årligt aktiva konsumenter i Kina det senaste kvartalet och uppnådde rekordhöga 8,317 miljarder yuan i global GMV för räkenskapsåret. Trots makroutmaningar som påverkade försörjningskedjor och konsumenternas sentiment, fortsatte vi att fokusera på kunderbjudandet och bygga upp förmågan att leverera värde, säger företagets vd Daniel Zhang i en kommentar.
Trots en ljummen rapport så rapporterar finansmedia idag att Alibaba stiger på börsen. Marknaden verkar alltså positiva trots lite sämre siffror än vanligt. Omsättningsökningen var samtidigt något högre än vad analytiker förväntat sig.