Frankrikes näst största marknadsplats Cdiscount, som omsätter 30 miljarder kronor årligen, vill ta plats på den nordiska marknaden. Därför lanserar man nu i Sverige via CDON, där man kommer att lägga upp hela 50 000 egna produkter inom kategorierna hemelektronik, produkter till hemmet samt baby och leksaker till försäljning.
Cdiscount är i särklass en av ledarna inom e-handel i Frankrike och deras förtroende för oss som sin partner i Sverige visar prov på vår expertis inom smarta lösningar för e-handel. Detta är helt i linje med våra ambitioner. CDON och Cdiscount, samt våra handlare, kommer alla att gynnas av att vi förenar CDONs kompetens och vår breda kundbas i Norden med Cdiscounts produkter som idag inte finns på den svenska marknaden. Svenska kunder kan tryggt köpa utländska produkter via CDON, med svensk plattform och kundservice som stöd, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON, i ett pressmeddelande.
"Attraktiv marknad"
Cdiscount har gjort det till en vana att samarbeta med e-handlare runtom i Europa och har sedan tidigare partnerskap med aktörer som Real.de, Emag och Eprice. Faktum är att man smög igång sin försäljning på CDON redan i april och det tog inte lång tid förrän man var den sjunde största handlaren på marknadsplatsen.
Sverige och Norden är en väldigt attraktiv marknad för oss men det är också en fragmenterad marknad att gå in i på egen hand. Via CDON kan vi snabbt och säkert expandera vår försäljning till de nordiska marknaderna. Som störst på marknaden var CDON ett givet val och det känns tryggt att de vet hur vi bäst kan marknadsföra vårt utbud på ett kostnadseffektivt och attraktivt sätt mot konsument här, säger Thomas Metivier, Director International, Strategy & Marketplace på Cdiscount.