Ellos Group, som består av bland annat Ellos, Jotex och Stayhard, har summerat siffrorna och kan nu stoltsera med både besöks- och försäljningsrekord under Black Week. Samtliga varumärken nådde nya nivåer under reahögtiden, meddelar bolaget. Bara Ellos kom upp i runt 5,2 miljoner besök under veckan och allra flest blev det under fredagen, nämligen 800 000.
Försäljningen för hela koncernen ökade med nästan 50 procent, jämfört med Black Week förra året. Jotex såg en tillväxt på hela 53 procent, Ellos noterade en ökning med 46 procent och hos Stayhard var motsvarande siffra 28 procent. Allra bäst gick det för Homeroom som ökade med 166 procent.
Ellos Group har överträffat våra egna förväntningar med en rekordstor försäljning, tillväxt och högre marginaler under hela Black Week. Att alla våra varumärken står bakom tillväxten och försäljningsrekorden är extra glädjande. Enligt vår bedömning är denna fantastiska anstormning av kunder unik på marknaden, säger Hans Ohlsson, vd på Ellos Group, i ett pressmeddelande.
När trycket var som högst sålde Ellos Group 3 produkter i sekunden under en timme. Som mest hanterade man 4000 order under en timme och tog emot drygt 20 000 samtidiga besökare.
Våra kunder visar tydligt att de uppskattar våra erbjudanden och vill vara en del av upplevelsen hos oss, vilket är den bästa belöningen som Ellos Group kan få. Den strukturförändring av marknaden som vi sett en längre tid där kunderna i allt högre grad väljer att handla online istället för i den fysiska butiken har accelererat. Denna trend gynnar helt klart Ellos Group och vi har en positiv syn på årets fortsatta försäljningstillväxt, säger Hans Ohlsson.