CDON Group publicerade idag siffrorna för 2011. Mest intressant är förmodligen det fjärde kvartalet som såg en försäljningstillväxt på 71 procent, jämfört med 2010. Totalt hamnade försäljningen på 1,3 miljarder kronor för årets tre sista månader. Den organiska tillväxten, exklusive förvärven Tretti och Rum21, var 49 procent.
– Jag är nöjd med att presentera en bokslutskommuniké som visar stark tillväxt och ett kraftigt förbättrat resultat för CDON Group. På en detaljhandelsmarknad som överlag präglats av svag utveckling ökar vår försäljning till nya rekordnivåer, kommenterar Paul Fischbein, VD och koncernchef för CDON Group.
För helåret 2011 ökade omsättningen med 54 procent och hamnade på totalt 3,4 miljarder. CDON Groups olika segment som Underhållning, Mode, Sport & Hälsa samt Hem & Trädgård skall alla ha växt under lönsamhet och bidragit till koncernens resultat.
– Sammanfattningsvis konstaterar vi att framtiden för internethandeln fortsätter att vara ljus och att e-handeln fortsätter att ta en allt större andel av den totala detaljhandeln. CDON Group har en stark position på den nordiska hemmamarknaden och vi är övertygade om att även 2012 kommer att bli ett år som präglas av stark tillväxt, kommenterar Paul Fischbein.
Vi har inte lusläst deras bokslutskommuniké, som ni finner här (.pdf), men det verkar onekligen vara så att CDON Group mår bra av e-handelns tillväxt.
Relaterade nyheter:
CDON Groups nya VD tas ifrån Tretti.se
CDON Group har inga problem med försäljningen
CDON Group klantar sig med norsk tull, får betala 15 miljoner