Dagens Nyheter har anordnat en chatt med e-handelsexperten Linda Hedström som jobbar på Svensk Handel. I chatten, som nu är publicerad, besvarar hon en hel del frågor ifrån både konsumenter och företagare gällande e-handel. Trygg E-handel säljs in som en lösning till flera av frågeställningarna. Ett exempel:
Simon: Vad anser du är bästa sättet att öka konverteringen på en produktsida?
Linda Hedström: Vad gäller konvertering generellt så kan loggan "Trygg e-handel" vara bra att ha på en sajt, det brukar ha en bra effekt på konverteringen. På en enskild produktsida är det tydlighet som gäller. Får kunden veta det han eller hon vill? Framgår det totala priset tydligt och visas produkten upp på ett bra sätt? Även lättillängliga kommentarer från andra kunder kan påverka konverteringen positivt.
Det handlar dock inte bara om Trygg E-handel utan chatten ger även en inblick i hur kunder ser på e-handeln. Läs chatten i sin helhet här på DN.se.