Efter att ha genomgått en rekonstruktion och fått en del skulder avskrivna, stod Indiska i slutet av förra året redo att göra en storstilad comeback. Planen var att bland annat en ny e-handelschef skulle se till att vinna kundernas tillbaka kundernas hjärtan.
LÄS ÄVEN: Succé för Indiskas tjejkväll
Och av allt att döma har Indiska redan lyckats bygga upp en stabil e-handelsgrund för sina kommande satsningar. I företagets färska årsrapport, för verksamhetsåret som tog slut den 31 augusti, framkommer det nämligen att e-handeln var ljuspunkten i Indiskas försäljning.
- Under räkenskapsåret har Indiska haft god tillväxt i den digitala försäljningen men i fysisk butik har försäljningen minskat för jämförbara enheter, skriver Indiska i en kommentar till rapporten.
Kraftigt förbättrat resultat
Särskilt bra verkar det ha gått under årets sista månader, som alltså ägde rum i somras.
- Sista månaderna avslutades med relativt svag försäljning i butiksledet, dock var ecom-försäljningen rekordhög med en tillväxt om 103 procent jämfört mot föregående år.
LÄS ÄVEN: Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"
Koncernen Indiska kom under sitt senaste verksamhetsår upp i en omsättning på 629 miljoner kronor, vilket kan jämföras med 627,5 miljoner året före. Samtidigt har företagets resultat (efter finansiella poster) förbättrats från minus 165 till minus 46 miljoner kronor.