Det innebär att det är tolfte raka kvartalet som landets e-handel visar tillväxt. Det är också åttonde raka kvartalet som tillväxten är tvåsiffrig enligt analysföretaget comStore som följer den amerikanska e-handeln.
Under tredje kvartalet 2012 har de amerikanska nätkonsumenterna spenderat 41.9 miljarder dollar, en ökning med 15.4 procent jämfört med samma period förra året, då 36.3 miljarder dollar spenderades. En ökning som bådar gott inför julhandeln enligt comScores ordförande Gian Fulgoni.
– Den här typen av resultat ger en viss optimism när vi närmar oss julhandeln. Särskilt med tanke på de senaste förbättringarna inom jobb och bostadsmarknaden och hur det uppfattas av konsumenterna, säger han.
Smartphoneanvändandet ökar med 5 procent
Förra månaden förutspådde Shop.org som är en e-handelsgren till National Retail Federation Trade Group att julhandeln på nätet kommer att öka med 12 procent jämfört med förra året och landa någonstans mellan 92 till 96 miljarder dollar.
I sin rapport säger comScore också att 37 procent av de amerikanska konsumenterna under det tredje kvartalet har använt sina smartphones för att handla, eller ta reda på mer om produkter på nätet. En siffra som ökat med fem procentenheter under de senaste två kvartalen.
Den svenska e-handeln har första halvåret i år växt med 13 procent och Posten förutspår en stark julhandel.
Källa: Internet Retailer