Dustins nya koncept kommer samtidigt att lanseras i Norge och Danmark och ska återspegla företagets ökade fokus på tjänster och servicelösningar.
– Målet med det nya varumärkeskonceptet är att det ska hjälpa oss att driva tillväxten för Dustin i Norden. För att det ska lyckas måste våra målgrupper känna till att de kan använda Dustin som helhetsleverantör för att lösa alla sina IT-problem. Dustin ska helt enkelt göra livet enklare för alla som arbetar med IT, oavsett om lösningen handlar om produkter eller tjänster”, säger Caroline Johansson, nordisk marknadsdirektör på Dustin.
Ska bli ännu tydligare
Tidigare syntes hemelektronikkedjan flitigt i samband TV4:s Idol eftersom man under flera säsonger var programmets huvudsponsor. Sedan dess har Dustin bytt både VD, varumärkeskoncept och marknadschef.
I dag lanserar Dustins sin nordiska reklamkampanj och den kommer att synas i TV4 och med annonser i Dagens Industri och på Aftonbladet.se till och med den 19 november.
– Dustin är redan idag förknippat med kvalitet, snabbhet och kompetens. Nu gör vi det ännu tydligare. Alla ska veta att om man vänder sig till Dustin så löser man sitt IT-behov enkelt och tryggt, oavsett om det handlar om ett företag som behöver hjälp med sin IT-infrastruktur eller en privatperson som ska köpa en ny dator”, säger Caroline Johansson.
Vill bredda inom tjänstesektorn
I somras köpte Dustin upp moderbolaget till den rikstäckande franchisekedjan IT-Hantverkarna med drygt 300 anställda på 39 orter runtom i landet.
Vi spekulerade då i att företaget ville ta en större del av tjänstemarknaden, något som företagets nya VD Georgi Ganev kommenterade såhär:
– Vi har tidigare berättat om våra planer att bredda utbudet inom tjänstesektorn och detta är ett bevis på att vi menar allvar. Det finns tydliga kundbehov som detta förvärv stödjer och jag ser fram emot att utveckla den affären.
Dustins nya reklamfilm
Källa: Press