Den nordiska e-handelsjätten Dustin har idag lanserat sin e-handel, riktad till både företag och privatpersoner, på en ny marknad. Valet föll på Nederländerna.
Företaget menar att det finns stora likheter mellan marknaderna i Norden och den i Nederländerna, sett till marknadsstruktur och kundbehov. Dustin uppskattar värdet på den totala adresserbara B2B-marknaden till cirka 262 miljarder kronor.
LÄS ÄVEN: Dustin omsatte över 12 miljarder – ”trots en avvaktande marknad”
Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda vår effektiva e-handel i Nederländerna. Givet vår långa erfarenhet av e-handel och kunskap om IT-behoven hos små och medelstora företag ser vi att det finns en given plats för oss, säger Thomas Ekman, vd och koncernchef Dustin, i ett pressmeddelande.
Vi ser fram emot att vara en utmanare i Nederländerna. Vår ambition är att bli en ledande partner för små och medelstora företag i Nederländerna.