Detta ska dock vara löst under det senaste räkenskapsåret, som slutade den sista juni i år.
Nu gör vi ett positivt resultat på cirka 1,7 miljoner kronor. Vilket ligger i fas med var vi bör ligga när vi samtidigt har stora utvecklingskostnader.
Stora order ligger på miljonen
Bolaget ska vara en av Nordens ledande leverantörer av restaurangmöbler och 70 procent av omsättningen ska komma via företagsförsäljning. Trots B2B-utbudet är alltså 30 procent av omsättningen från privatpersoner.
Stora ordrar läggs fortfarande offline, målet på sikt är givetvis att få över mer och mer i webbutiken. Våra största ordrar ligger runt en miljon. Många större ordrar kräver oftast leasing, och är inte heller helt automatiserade ännu på ett bra sätt för online. Vi hoppas att utvecklingen av B2B-online skall gå lite fortare för att lättare bemöta de betallösningar som krävs av kunderna på nätet, säger Andreas Zwahlen.
Nu meddelar företaget också att man ska bredda rejält. Dagens utbud på 10 000 produkter ska bli över 20 000.
Vår satsning på att utöka e-handelssortimentet med 120 procent är ett naturligt steg för att möta kundernas krav på större valmöjligheter och snabbare leveranser, säger Andreas och tillägger:
Vi satsar starkt på e-handeln eftersom vi ser att det är där framtiden ligger. Vår målsättning är att göra det så enkelt som möjligt för restauranger att inreda sina lokaler med rätt möbler, direkt från vår webbshop.