ANNONS

Drog in 20 miljoner på sju månader – så gick det sen för Ani jewels

Bianca Ingrosso och Lovisa Worge (Foto: Ani Jewels)
ANNONS

Nya siffror visar hur det går för influencerduons smyckesbolag.

Ani jewels grundades av Bianca Ingrosso och Lovisa Worge år 2021 och fick en raketstart. Enligt det första bokslutet, för perioden oktober 2021 till december 2022, hade bolaget under sitt första verksamma år en omsättning på 19,3 miljoner kronor. Bolaget gjorde en vinst på 4,6 miljoner kronor.

Enligt vd:n Tomaj Sangchi var siffrorna kopplade till de första sju verksamma månaderna, då smyckena började säljas i maj 2022.

Självklart känner vi av det nya ekonomiska läget. Det är dock svårt att klaga när vi överträffat våra förväntningar och gjort det med god lönsamhet. I sämre ekonomiska tider tror vi att att det är ännu viktigare att leverera ett stort värde till kunden, sade Tomaj Sangchi då.

"Långsiktiga investeringar"

Så hur har det då gått för smyckesbolaget? Enligt färska siffror, som Breakit tagit del av, lyckades företaget trots det ekonomiska läget behålla en god omsättning. Den ökade från 19,3 miljoner kronor till 23,5 miljoner kronor. Vinsten backade däremot, med mer än 3,5 miljoner kronor och landade på strax under 1 miljon kronor.

Enligt Tomaj Sangchi beror den minskade vinsten på långsiktiga investeringar. Ani jewels har under året bland annat expanderat utomlands.

Vi har en stark närvaro i Sverige, men har även lanserat i Norge och här har det börjat ta fart på allvar. Även om vi fortfarande är ett mycket litet team, planerar vi att växa och utöka vår personalstyrka under året, säger han till Breakit.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se

Julerbjudande

40% rabatt

På årsmedlemskap