Peter Jones lanserar idag sin nya satsning Brandpath. Ett bolag som skall erbjuda varumärken att nå ut globalt via e-handel. Företaget ska erbjuda lösningar i alla led. Allt ifrån e-handelsplattform till orderadministration och logistisklösningar.
– Jag är mycket glad över lanseringen av denna nya satsning som sammanför några stora företag som jag har sett växa under ett antal år, säger Peter Jones.
Brandpath ska samla Peter Jones olika investeringar under ett tak och det är bolagen Expansys, Data Select, DSNS and PJMedia som bildar Brandpath.
Snabb leverans
Verksamheten ska sträcka sig över 200 länder världen över och befintliga kunder skall vara företag som till exempel Google, Vodafone, Sony, Orange, HTC och T-Mobile.
– Vi vet att produkterna är värdelösa om kunden inte kan få tag på dem snabbt, och vi har utvecklat en verklig end-to-end handelslösning som hanterar varje steg av kundens resa från verkstadsgolvet till kundens dörr, säger Peter Jones.
Källa: RT, Prolific North, The Drum
Foto: PeterJones.com