I år hölls Distanshandelsdagen för sista gången i Borås då evenemanget vuxit sig för stort för sina hemtrakter. Och när deltagarna istället beger sig till Göteborg den 12 mars 2015, kommer Distanshandelsdagen även att ha bytt namn, till D-Congress
Ett namnbyte som främst beror på att man på ett bättre sätt vill beskriva inriktningen på mötesplatsen.
– Digital handel är en komplex verksamhet som ständigt förändras. Den har genom åren beskrivits med väldigt många olika namn, som e-handel, m-handel, t-handel, multikanal och så vidare. Därför satsar vi nu helt enkelt på D för digitalt, säger Freddy Sobin, styrelseordförande för Svensk Digital Handel.
Resebranschen tar plats
Förutom ett nytt namn kommer ytterligare förändringar att ske nästa år då även resebranschen kommer att vara inbjuden.
– Resebranschen var som helhet tidig inom digitaliseringen, men fortfarande finns många delar inom besöksnäringen som inte gjort sin digitala omställning. Det finns heller inte någon uttalad mötesplats för att diskutera den digitala agendan, vilket vi vill kunna erbjuda, säger Jonas Ogvall, vd på Svensk Digital Handel.
Källa: Press