Sponsrat Innehåll

Digital skönhetssatsning hyllades på Retail Awards

På Retail Awards hyllas handelns mest lysande stjärnor. Totalt 27 personer och företag i nio olika kategorier stod som finalister i årets gala, som arrangerades av Svensk Handel på Stockholm Waterfront.  

Under festliga former samlades många av branschens företag då vinnarna i de nio olika kategorierna skulle koras. Stämningen var på topp, sorlet öronbedövande och man kunde ta på spänningen och förväntan som låg i luften under prisutdelningen. Årets digitala satsning var en av de nio kategorierna. Bland finalisterna fanns Plantagen, Lindex och Kicks, varav de sistnämnda korades som vinnare. Just den här kategorin sponsrades av Microsoft och priset delades ut på scenen av Linda Pimmeshofer, Industry Adviser Retail.

Och motiveringen löd: ”Kicks har fortsatt accelerera sin digitala transformation där man 2021 lanserade Kicks Beauty Talks. En community med tydligt gamifierat innehåll i syfte att inspirera och engagera mer än 2,7 miljoner klubbmedlemmar. En digital mötesplats där skönhetsintresserade ska kunna samlas, hitta inspiration och utbyta erfarenheter.”

Så här sade Freddy Sobin, VD för Kicks om vinsten:

Vi är väldigt stolta och glada över vinsten ”Årets Digitala Satsning”. Som den ledande skönhetsaktören i Norden vill vi alltid ligga i framkant och driva den digitala transformationen inom branschen. Det här är ytterligare ett kvitto på att våra satsningar varit i helt rätt riktning. Genom att konstant vidareutveckla kundupplevelsen har den också genererat såväl stärkt kundnöjdhet som lojalitet, vilket är en förutsättning för att vi som bolag ska vara fortsatt konkurrenskraftiga. 

Foto: Emmy Jonsson

Sofia Larsen, VD på Svensk Handel belyser vikten av galan just nu:

Nu när handeln befinner sig i allt tuffare tider, känns det än mer viktigt att lyfta fram det positiva och alla goda exempel i handeln. Jag är verkligen glad för alla nominerade och vinnare i de olika kategorierna. Svensk handel behöver just sådana här ljuspunkter som hela Retail Awards utgör.

Övriga vinnare i Retail Awards var:

  • Årets butikssäljare: Mark Supharoek Madsen, Elgiganten
  • Årets butik: DUÅ, Umeå 
  • Årets hållbarhetsinitiativ: Asket 
  • Årets logistiklösning: Stadium
  • Årets ledare: Bank Bergström, Nordic Nest
  • Årets köpupplevelse: Kjell & Co
  • Årets internationella expansion: Matsmart
  • Årets start-up: OWNU App