I det nya betalfönstret ska det gå att justera det mesta som färger, typsnitt och logotyper. Du ska helt enkelt kunna matcha betalsidan med den egna nätbutikens utseende. DIBS tror att denna anpassning till e-handeln i övrigt kommer leda till en ökad konvertering:
– DIBS nya betalfönster gör det enkelt att driva e-handel i många olika kanaler. Samtidigt bidrar de nya formgivningsmöjligheterna till att höja slutkundens upplevelse. Det bidrar till att locka en större andel besökare att bli betalande kunder, så kallad conversion rate, som driver e-butikers omsättning och lönsamhet, säger Eric Wallin, VD på DIBS.
Det är intressant att DIBS börjar erbjuda större möjligheter att styra kassans utseende efter att Klarna lanserat sin nya kassa. En kassa som fått utstå kritik för att den bär Klarnas varumärke, direkt på köpknappen, och inte verkar vara speciellt flexibel.
Kanske är det detta DIBS försöker säga med sitt nya betalfönster, att med dem är kassan "din" och inte deras. Klarnas kassa är dock inte färdigutvecklad och kanske kan denna utveckling öka möjligheterna att även justera dess utseende.
Vi gillar DIBS initiativ att låta e-handlarna "ta över" betalfönstret och göra det till sitt eget. Det ska bli spännande att se hur mycket som faktiskt går att ändra i den nya betallösningen och hur det påverkar konverteringen.
Â
Källa: press