Vad händer om man är e-handlare, kund till DHL och vill lämna in sina paket till något av de ombud knutna till logistikjätten? Tidigare har man vackert fått vänta på upphämtning.
Men det ska det bli ändring på. DHL öppnar nu upp möjligheten för handlarna att själva lämna in sina paket, utan att behöva vänta. Något som kan borga för snabbare leveranser till slutkund.
Efterfrågan på denna tjänst har varit stor, då många mindre e-handlare har efterfrågat större flexibilitet och inte vill vara bunden till en upphämtning av DHL. De kan nu själva välja när under dagen och på vilket av våra många ombud de önskar lämna in sina paket, berättar Niklas Stenman, chef för e-handelsutveckling på DHL, i ett uttalande.
DHL har i dag 1 870 ombud runtom i Sverige och den nya tjänsten ska fungera både för inrikes- och utrikespaket. Allt handlaren behöver göra är att i vanlig ordning boka DHL Service Point och DHL Parcel Connect.
Vårt mål är att erbjuda våra kunder en flexibel och hållbar leveransservice. Vårt omfattande ombudsnätverk är ryggraden i vår service och nu har vi hittat ännu ett sätt att använda detta som en del av strategin för att skapa enkla lösningar för våra kunder, säger Niklas Stenman.