Speditörerna tävlar om att få ut flest och bäst paketskåp i landet. Efter att Bring tidigare meddelat att man har hundratals nya boxar på väg ut passade även DHL på att krydda sitt skåperbjudande.
Den tyska leveransjätten var tidiga med paketskåp i Sverige. Men den här gången handlar det om ett nytt samarbete med leverantören Quadient. De här skåpen kommer att stå utomhus och vara tillgängliga för konsumenten dygnet runt.
Vi vill vara den aktör som erbjuder de mest flexibla leveranslösningarna, säger Jonas Lindell, managing director på DHL e-Commerce Solutions.
Utrullningen av de nya skåpen kommer att ske under året.
Det handlar om att hela tiden finnas tillgänglig på platser där folk rör sig. I Sverige har DHL varit en av de ledande aktörerna på ombudspaket i många år, i takt med den snabba utveckling som skett inom e-handeln är det viktigt för oss att ständigt utöka våra leveransalternativ, och det i hela Sverige, säger Jonas Lindell.
LÄS ÄVEN: Bring gör megasatsning på svenska boxar: Hundratals på väg ut