Sponsrat Innehåll

Devlight går in på den svenska appmarknaden

Devlight, en ukrainsk apputvecklare, expanderar till den svenska marknaden och erbjuder sin expertis inom mobile-first lösningar och digital transformation till ett av Europas mest innovativa länder.

Det ukrainska IT-företaget Devlight, som nått betydande framgångar i den digitala transformationen av de största företagen på marknaden, har nu ambitioner att ta sig in på den svenska marknaden. Efter många års arbete och implementering av moderna digitala lösningar i Ukraina är Devlight redo att ta med sin erfarenhet och expertis till en med de mest innovativa länderna i Europa. Läs om hur företaget planerar att vinna nya kunders förtroende och exakt vad det erbjuder den svenska marknaden, läs vår intervju med Devlight vd Ihor Polych.

– För att kort beskriva Devlight väg, så vad handlar han om? Vad var det ursprungliga syftet och i vilket stadium företaget befinner sig finns är nu?

Devlight har alltid varit på uppdragsspåret digitalisera ekonomin och vara ledande inom implementering av mobil applikationer.Vi satte upp som mål att hjälpa företag att omvandlas till Mobile First Business, för bakom detta av framtida, och de senaste 8 åren rört sig i denna riktning.

Först var det verkligen många invändningar: om att vad det webbplats kommer att vara tillräckligt, eller vad e-commerce у grocery retail omöjligt - vem kommer att köpa limpa, tomater och bananer via mobil applikationer?! Men tack vare verkliga resultat är de flesta av dem som tackade nej till oss för 5-7 år sedan nu våra kunder.Vi samarbetar med stora ukrainska företag som också sätter upp ett mål för sig själva digitalisering av affärer, och vi ser hur mobil applikationer blir ett integrerat och värdefullt verktyg inom deras affärsmodeller. Nu är området för vår verksamhet inte bara utveckling, utan ett helt ekosystem av tjänster: att hitta ett värdeförslag, främja applikationer på marknader, användarforskning, sätta upp analys, kommunikationsdesign.

Vi vet hur man skapar en applikation med ett unikt värde för användaren som kommer att gynna verksamheten, så vi känner att vi redan har nått en viss nödvändig nivå i Ukraina.Ytterligare i våra planer är att utveckla ekosystemet. Ackumulerat för dessa år av kunskap, uppleva och expertis vi vill ha att överföra till en ny ambitiös marknad, det är därför och vi går in på den svenska marknaden.

– Varför valde du Sverige bland alla europeiska länder?

Det är en kombination av flera faktorer. För det första ser vi att detta är ett mycket innovativt land. Här är innovationsindex ett av de största i Europa, och Stockholm är den största staden i Europa sett till antalet yunikorgiw. Denna statistik karaktäriserar Sverige som ett innovativt land öppet för digital teknik, och det är intressant för oss.

Dessutom har Sverige och Ukraina många kopplingar och utvecklad bas i riktning mot export av IT-tjänster.Vi har varit två gånger här på en studieresa inom resan IT Association:upptäckte delvis marknaden och lärde känna ekosystemet.Denna erfarenhet fick oss att förstå att trots all innovationskraft i Sverige, här det finns empty room:i första hand handlar det om användarupplevelsen och kommunikation i ansökan. Så vi ser att Devlight upplevelsen verkligen kan vara till hjälp här.

– Sedan vad Utmärker sig Devlight inom det konkurrensutsatta området för utveckling av mobil applikationer?

Vi täcker nu hela mobilappens värdekedja – från idéer, testa idén på marknaden, för att stödja projektet i tillväxtfasen och därefter. Och vårt tillvägagångssätt har testats genom att utveckla applikationer för många nischer och behov – detta och detaljhandeln och e-commerce, fintech, logistik, sjukvård och lojalitetsprogram. Vi har nyligen passerat gränsen för 35 miljoner nedladdningar av våra applikationer. Faktiskt nästan alla ukrainare interagerade med de applikationer som utvecklades eller håller på att utvecklas på Devlight.

Företag söker idag inte bara en entreprenör för att utföra engångsuppgifter av samma typ, utan snarare en partner som är redo att ta en stor del av ansvaret och vara en kompetent expert på lång sikt. Det är precis vad vi vill överföra till den svenska marknaden.

Dessutom står hela branschen nu inför massiva nivåer av bedrägerier,cyber crimes. Att arbeta i Ukraina under ett fullskaligt krig, förstår vi vad är data protection. Det är därför vi på Devlight gör det till vårt uppdrag att skydda kunddata så mycket som möjligt och själva produkterna så mycket som möjligt i enlighet med bästa praxis för att skydda kunddata. 

Hur Devlight säkerställer att de mobilappar som det utvecklar resonerar och fånga användare?

Under åren av att arbeta med kunder från olika nischer och med olika önskemål har vi på Devlight utvecklat en viss arbetsmodell, som fick namnet Fusion Framework. I dess kärna det lie 8 nyckelprinciper vi fokuserar på för att skapa avancerad ansökan:

  1. Strategy + Big Idea – vi tror att grunden för en framgångsrik produkt är en tydligt definierad strategi och en stor idé, som formas utifrån en djup analys av marknaden, konkurrenter och målgrupp, samt konceptet JTBD (Job To Be Done) ), som hjälper till att förstå användarnas verkliga behov och lösa deras verkliga uppgifter;
  2. Ett dynamiskt värdeerbjudande som anpassar sig till marknadens förändringar och användarbehov. Detta gör att du ständigt kan förbättra produkten;
  3. Våra produkters differentiering och praktiska egenskaper säkerställer att de sticker ut på marknaden med unika egenskaper och hög effektivitet för att lösa verkliga användarproblem;
  4. För att öka engagemanget och interaktionen introducerar vi interaktiva funktioner, sociala element och mekanismer gamification;
  5. Vårt tillvägagångssätt är användarcentrerat: vi tar hänsyn till deras behov och förväntningar i varje utvecklingsstadium, och involverar aktivt användare i att testa prototyper och tar hänsyn till deras feedbackkommunikation. Vi fokuserar på en djup förståelse för användare, deras sammanhang för produktanvändning och krav.Tack vare detta får användaren en intuitiv och effektiv produkt;
  6. Vi använder även Data-Driven tillvägagångssätt - alla beslut i processen för produktutveckling och förbättring baseras på dataanalys, inklusive A/B-testning och analys av användarbeteende mönster. Detta gör att du kan optimera funktionaliteten och förbättra användarupplevelse;
  7. Princip Hooked Effekt stärker användarens önskan att återvända till applikationen tack vare dess inbyggda triggers och belöningssystem;
  8. Och slutligen en hög nivå av teknik och design, eftersom detta är det enda sättet att säkerställa hög prestanda, säkerhet och bekvämlighet för användarna.

Var och en av dessa stadier försiktigt det är också planerat att hela teamet av mobil applikations utvecklare – designers, ingenjörer, projektledare, marknadsförare – har ett nära samarbeta om var och en av dem. Detta tillvägagångssätt underlättar skapandet av applikationer på Android eller iOS som uppfyller användarnas och marknadens höga krav. 

– Kan erfarenheten av samarbete med kunder på hög nivå i Ukraina vara till hjälp för Devlight att ta sig in på den svenska marknaden? Och vilka utmaningar ser du redan ingången till den nya marknaden?

Erfarenheten av att arbeta med de största ukrainska företagen i den ekonomiska sektorn ger oss en viss nivå av expertis - vi vet hur man arbetar med komplexa förfrågningar från stora kunder. Detta gäller att bygga relationer med flera vektorer, och att ta hänsyn till dynamiken i ett stort företag, och, naturligtvis, förmågan att lyssna på intressenter, förstå och kombinera företagets behov på vägen mot Mobile First Businesses i sammanhang skapa mobil applikationer.

Samtidigt förstår vi att vi kommer att finnas på den svenska marknaden underdogs, och detta är vår främsta utmaning nu - att vinna förtroende och flytta till en position trusted partner. Vi har redan flera förfrågningar från lokala företag och är redo att arbeta med framtida kollegor "på sikt" är vi inte rädda för att satsa 5-10 år på att bygga relationer.

– Hur planerar Devlight att påverka den svenska tekniksektorn och dess kunder?

Vi arbetar för närvarande aktivt med projektet App Playbook. Det är en omfattande metod för att bygga och skala mobil applikationer. Projektet bygger på ett strukturerat tillvägagångssätt som omfattar 75 uppgifter som täcker hela applikationsutvecklingens livscykel – från idé till support efter lansering. Med verkliga exempel från mer än 120 framgångsrika projekt erbjuder den här guiden praktiska verktyg, mallar och expertråd för att hjälpa grundare, entreprenörer och chefer påskynda utvecklingsprocessen med 3-5 gånger, samtidigt som den garanterar hög produktkvalitet och säkerhet.

Utformad av företaget Devlight, App Playbook bygger på lång erfarenhet av att arbeta med ledande företag och innovativa startups. Den är avsedd för dig som vill närma sig applikations utveckling på ett systematiskt sätt, vilket minimerar risker och kostnader. Med hjälp av App Playbook kan utvecklare dra nytta av rika resurser och steg-för-steg-instruktioner som gör det enkelt att anpassa utvecklingsprocessen till olika branscher och projektskalor.

– Enligt din åsikt, hur ser framtiden ut för utveckling av mobilappar och hur förbereder sig Devlight för det? Och vad är Devlight planer för nya marknader?

Konkurrensnivån på mobil applikations marknaden i samband med företag som erbjuder produkter och slutanvändare ökar kraftigt. Så företag bör tänka på det värde som de ger konsumenten, nivån på teknik och design i sina produkter, samt dataskydd och personalisering.

Vi jobbar mycket exakt i denna riktning.

Och den andra punkten är förstås integrering i mobilapplikationer generativ AI-modeller som ska skapa nya möjligheter för användaren och verksamheten.Vi testar för närvarande nya sätt att kommunicera offline med klienten med hjälp av en mobil applikation.

Vi är intresserade att komma in på marknaderna i andra skandinaviska länder, så vi kommer koncentrera ansträngningar i denna riktning, att studera marknadsmöjligheter och utveckla nya produkter och tjänster.

Devlight, en erkänd ledare inom mobilteknik, förbereder sig för att gå till nästa nivå i Sverige. Intresserad för att ditt företag ska ligga före konkurrenterna? Lämna en ansökan och ta del av en kostnadsfri konsultation. Gå till vår sida och gå med i den digitala revolutionen tillsammans från Devlight.