I december förra året backade Clas Ohlsons e-handel med 3 miljoner kronor jämfört med 2012. Och under förra året stod e-handeln i princip stilla.
Nu verkar det dock vända. Kanske är det vårvindarna som gör att folk shoppar prylar till hemmet ifrån altanen. Vi vet även att Clas Ohlson den senaste tiden kört med 10 procent rabatt endast i webbshoppen och under begränsade tider.
Oavsett vad det kan vara så visar företaget nu upp tillväxt även i distanshandeln.
Växte med 45 procent
I januari ökade distanshandeln till 11 miljoner kronor ifrån föregående års 9 miljoner. I februari landade distanshandeln på 8 miljoner jämfört med 7 miljoner 2013.
Under mars månad tog det ännu lite mer fart och i lokala valutor skall distanshandeln ökat med 45 procent. Totalt landade den på 10 miljoner kronor ifrån 7 miljoner föregående år.
Det är fortfarande blygsamma siffror jämfört med den totala omsättningen i mars på 475 miljoner. Men nu ökar i alla fall Clas Ohlsons e-handel, vilket den förstås bör göra om resten av verksamheten flyter på.