Nu har bokslutet för 2024 trillat in, som sträcker sig från den första maj 2023 till den sista april i år. Och det ser riktigt bra ut. Både omsättningen och resultatet förbättras.
Från ett 2022/2023 då man växte något till 3,6 miljoner, men också drog på sig ett negativt resultat, så har man nu levererat under en period då många andra kämpat. Omsättningen tar ett rejält kliv uppåt och bolaget är nu lönsamt. Och då har man inte ens höjt priserna.
Trots konjunkturläget, ökade transportkostnader och negativ valutaeffekt har inga prishöjningar gjorts mot konsument avseende produkter. Priserna har snarare sänkts på enskilda artiklar, samt genom flerpack, skriver grundarna i årsredovisningen.
Omsättningen steg med 60 procent till 5,8 miljoner kronor, för 2023/2024, med ett positivt rörelseresultat på cirka 82 000 kronor.
Försäljningen sker via den egna e-handeln Comfydence.se men även via ett showroom i Stockholm. Under sommaren 2023 hade man även en popup-butik i Malmö.