Vi har absolut skruvat på affären. Under det senaste året har vi utvecklat vårt sortiment, inte bara med fler sängkläder utan även med handdukar. Vi har även finjusterat vår varumärkesstrategi och säkerställt att varje krona vi investerar gör största möjliga nytta – både för våra kunder och för vårt uppdrag att bidra till en rättvisare textilindustri, säger Alexander Hars.
"En hållbar framtid"
Alva är som sagt mycket engagerat i att förbättra livsvillkoren för bomullsodlare och deras familjer och fokuset på ekologisk och rättvist producerad bomull är det som ska särskilja bolaget från konkurrenterna.
Hur har det gått efter räkenskapsåret slut?
Efter räkenskapsårets slut ser vi fortsatt positiv utveckling. Black Friday, och julhandeln, har startat starkt och vi märker att fler konsumenter väljer att köpa hållbara och kvalitativa produkter. För oss handlar det inte bara om att kunderna är mer köpsugna, utan också om att vi har arbetat långsiktigt med att bygga förtroende och lojalitet. Våra kunder köper inte bara sängkläder – de investerar i bättre sömn och en hållbar framtid, avslutar Alexander Hars.
LÄS ÄVEN: E-handlaren växer igen - efter bakslaget: "Har gradvis förbättrats"